PracoDawca Zdrowia
Konkurs „PracoDawca Zdrowia” został stworzony z myślą nie tylko o pracodawcach, ale przede wszystkim o pracownikach. Główną misją projektu jest promocja profilaktyki zdrowotnej w miejscu pracy oraz zwiększenie zgłaszalności pracowników na badania profilaktyczne pod kątem wykrywania chorób cywilizacyjnych (w szczególności nowotworów)
Kto może ubiegać się o certyfikat
O certyfikat ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i urzędy, które wykażą ponadprzeciętną troskę o zdrowie swoich pracowników i skuteczność we wdrażaniu programów promocji zdrowia wewnątrz firmy.
Jakie kryteria należy spełnić
Kapituła, w skład której wchodzą specjaliści z zakresu medycyny, promocji praktyk zdrowotnych oraz przedstawiciele środowisk pracowniczych, będzie przyznawać certyfikat pracodawcy, który spełnia następujące warunki:
Promuje aktywny styl życia pracowników.
Zwalcza palenie tytoniu wśród pracowników.
Nie pozwala na sprzedawanie i konsumpcję napojów alkoholowych na terenie instytucji.
Wspiera badania profilaktyczne pracowników, udzielając im raz w roku minimum pół dnia wolnego w godzinach pracy w celu przeprowadzenia takich badań.
Podejmuje działania promujące wśród pracowników zdrowy styl życia i odpowiednie odżywianie.
Uświadamia pracownikom konieczność wykonywania przeciwnowotworowych badań profilaktycznych.
Działa na rzecz ograniczenia stresu swoich pracowników.
Wykorzystuje fundusz socjalny do działań wspierających zdrowie pracownika – wspomaga aktywność fizyczną i wypoczynek pracowników.
Współfinansuje lub przynajmniej aktywnie wspiera kampanie społeczne na rzecz przeciwdziałania chorobom przewlekłym, a w szczególności nowotworowym.
Chroni swoich pracowników przed działaniem substancji rakotwórczych i innych czynników kancerogennych w miejscu pracy.
Jak się zgłosić – krok po kroku
Wejdź na stronę internetową i pobierz wzór wniosku.
Wypełnij wniosek i prześlij do Ministerstwa Zdrowia.
Dołącz wskazane we wniosku załączniki.
Twój wniosek rozpatrzy Kapituła konkursu.
Decyzja ma charakter uznaniowy.
O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany w formie pisemnej oraz drogą elektroniczną niezwłocznie po podjęciu decyzji przez Kapitułę.
Gdzie złożyć wniosek
Pocztą tradycyjnąna adres:
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Zdrowia
ul Miodowa 15
00-952 Warszawa
2. Pocztą elektroniczną na adres:
[email protected]
3. Osobiście w Kancelarii Ministerstwa Zdrowia.
4. Wypełniając zgłoszenie online
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz