- Z naszej, samorządowej perspektywy najbardziej optymalnym jest piąty wariant. Rozwiązanie to zakłada, że nowa droga będzie biec z Sucumina, poniżej Koteż, przed Janowem aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką i dalej za stadniną włącza się w bieg Drogi Krajowej 22.To on najpełniej zabezpiecza potrzeby mieszkańców i jest dla nich najmniej inwazyjny – podkreśla Magdalena Forc-Cherek, Wójt Gminy Starogard Gdański.
Warto przypomnieć, że tzw. wariant V popierają wszystkie starogardzkie samorządy oraz mieszakńcy. Radni gminni, miejscy i powiatowi dali temu wyraz przyjmując stosowne uchwały intencyjne. Mieszkańcy Kociewia manifestowali swoje stanowisko podczas wizyty głowy kraju w stolicy Kociewia.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego została w lutym tego roku wpisana do rządowego programu budowy stu obwodnic. Jak wówczas informował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku. Będzie to droga o wysokich parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych. Jej szacoiwany koszt to 590 mln zł
Na poglądowej mapce wariant V został oznaczony błękitnym kolorem.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz