Czy bank ma prawo zadać klientowi takie pytanie?
Po wizycie w banku (nazwa banku znana Redakcji) zadzwoniła do nas zdenerwowana czytelniczka.
- Byłam dzisiaj w oddziale swojego banku, aby wpłacić pieniądze.
Po określeniu kwoty wpłaty kasjerka zapytała.
- Z jakiego źródła dochodu pochodzą te pieniądze, z działalności gospodarczej, czy to wypłata?
- Nie mam zamiaru odpowiadać na to pytanie - odpowiedziałam.
Kasjerka nie nalegała. Po chwili jeszcze spytałam.
- Czy bank ma prawo zadawać takie pytania klientom?
Obsługująca mnie pani odrzekła.
- Mam takie odgórne zalecenie.
Przyznam, że poczułam się nieswojo. Bank, któremu powierzam swoje pieniądze i który na mnie zarabia pyta o pochodzenie wpłacanych środków. Przypominało to przesłuchanie. Czy to jest próba inwigilacji i naruszenia mojej prywatności przez bank? Czy bank jako instytucja ma prawo do zadawania takich pytań? Może w niedługiej przyszłości pojawią się jeszcze inne pytania banku kontrolujące moje środki.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz