Zamknij
REKLAMA

Orły Florystyki: Czy sklep e-commerce to jedyne źródło reklamy dla kwiaciarni?

14:21, 28.08.2020 | materiały partnera

Właściciele firm z wielu branż, bacznie obserwują wzrost zaufania Polaków do internetowych zakupów. Jest to trend, który ma tendencję wznoszącą i raczej nie warto go bagatelizować. Jednak niektórzy mylnie interpretują rynek sklepów e-commerce, jako dodatkową formę reklamy dla stacjonarnej wersji swojego biznesu. Jak więc nie zagubić się w gąszczu internetowych nowinek?

Z czym wiąże się prowadzenie kwiaciarni online

Prowadzenie sprzedaży wysyłkowej to przede wszystkim ciężka, dodatkowa praca, którą musimy wykonać. To zdecydowanie „nie robi się samo”. Niezbędne jest założenie strony internetowej, która udźwignie handel online. Musimy być w stałym kontakcie z klientami oraz śledzić książkę zamówień. Dalej to już proces pakowania roślin i bukietów w taki sposób, by jak najmniej ucierpiały w czasie podróży oraz pertraktacje z kurierami. Może się okazać, że nasz obecny zespół będzie na to zadanie zbyt mały. Nie bójmy się również powiedzieć, że e-biznes to także sporo kosztów, które poniesiemy już na początku tej działalności.

Czy kwiaciarnia on-line to reklama?

Niekoniecznie więc można tu używać określenia jakoby sklep e-commerce był ruchem jedynie marketingowym. Jest to duże przedsięwzięcie, które trzeba umieć zorganizować oraz utrzymać. Ewentualne porażki będą tu punktowane przez internautów na forach internetowych, Facebookowych grupach czy w ocenach. Jest to grupa bezlitosna i raczej nie pozostawi na nas suchej nitki. Warto więc dwa razy się zastanowić, bo otwieranie kwiaciarni online to poważne zobowiązanie, które należy bardziej traktować jako równoległy biznes niż reklamę.

Plebiscyt rozwiązaniem marketingowym

Dla wielu osób nieprawdopodobnym jest, że udział w plebiscycie może mieć przełożenie na marketing firmy. Jest jednak faktem, że zdobycie tytułu laureata w konkursie buduje świadomość marki i większe zaufanie do przedsiębiorstwa. Jest to również kwestia, którą każdy użytkownik może samodzielnie zweryfikować, albowiem wyróżnienia w Orłach Florystyki (https://www.orlyflorystyki.pl/) przyznawane są na podstawie średniej ocen z portali typu Facebook, Zumi, Ceneo czy Google Maps. Wyniki każdej firmy są oficjalnie podane w zestawieniu i wprawne oko zauważy, że należy uzyskać nie mniej niż 8.0 z 10.0 punktów, by do niego trafić. Zaszczytne grono laureatów nie jest więc dostępne dla każdej kwiaciarni, co przekłada się na dobrą prasę w Internecie, odnośnie sukcesów naszej firmy.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop