Zamknij
REKLAMA

Montaż napędu do bramy przesuwnej – o czym nie można zapomnieć

08:52, 25.01.2022 | materiał partnera

Komfort, jaki zapewnia sprawnie działający napęd do bramy przesuwnej, jest jednym z najsilniejszych argumentów przemawiających za instalacją tego systemu. Żeby jednak układ działał sprawnie, konieczny jest profesjonalny montaż.

Można samodzielnie, ale pamiętaj o instrukcji

Choć ogólne założenia dla prac montażowych będą takie same w przypadku wszystkich napędów do bram przesuwnych, to pewne drobne różnice mogą pojawiać się na przykład w zależności od tego, czy układ jest zasilany z wbudowanego akumulatora, czy prądem sieciowym. Sama operacja nie jest przesadnie wymagająca, ale zdecydowanie należy zapoznać się wcześniej z instrukcją przygotowaną przez producenta. Na stronie https://sukcesgroup.pl/sklep/pl/516-napedy-do-bram-przesuwnych można podejrzeć kilka różnych modeli napędów i tam w instrukcjach przekonać się, na czym polegają różnice w wielkości czy miejscu osadzenia fundamentów pod napęd.

Dobre zabezpieczenie przewodów to duże wyzwanie

Jednym z największych wyzwań jest prawidłowe zabezpieczenie przewodów zasilających i prowadzących do siłowników. Ponieważ cały układ będzie narażony na oddziaływanie niekorzystnych czynników środowiskowych, stosować należy tylko elementy montażowe i peszle kablowe przeznaczone do stosowania na zewnątrz. Jeszcze ważniejsze jest rozsądne poprowadzenie przewodów – nie powinny znajdować się na przykład w takich miejscach, aby łatwo je było uszkodzić choćby w czasie prac porządkowych w ogrodzie.

Trzeba również pomyśleć nad tym, w jaki sposób zabezpieczyć przewody przed uszkodzeniem przez samą bramę w tych miejscach, gdzie prowadzone są one na powierzchni. To ryzyko nie jest duże, jednak warto brać je pod uwagę.

Najważniejsza jest precyzja

Napędy do bram przesuwnych muszą być zamontowane bardzo precyzyjnie i raczej nie ma tu możliwości złożenia zestawu „na próbę”. Niektóre elementy napędu – na przykład połączenie koła zębatego i listwy zębatej – muszą zostać ułożone względem siebie z tolerancją rzędu 2-3 milimetrów, aby zapobiec przeciążeniu siłownika. W przypadku nowoczesnych napędów zamkniętych w pojedynczej obudowie oznacza to, że należy bardzo mocno skupić się na wykonaniu stabilnego fundamentu. To, na jaką wysokość będzie wystawał nad ziemię, w jakiej odległości od bramy się znajdzie i czy będzie dobrze wypoziomowany to czynniki, które należy uwzględnić, mając na uwadze nie tylko to, czy mechanizm w ogóle zadziała, ale też to, jak odporny będzie na zużycie i uszkodzenia zmęczeniowe.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%