Zamknij

Źle informujesz o promocjach? UOKiK będzie nakładał kary!

17:49, 17.02.2023 Źródło: UOKiK
Skomentuj

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta zobowiązuje firmy organizujące promocje do informowania o najniższej cenie towaru w ciągu ostatnich 30 dni. Jak wskazuje UOKiK przepisy nie są w sposób prawidłowy realizowane, a to zakończy się karami dla przedsiębiorców. 

Przepisy wynikające z unijnej dyrektywy Omnibus obowiązują od 1 stycznia. Wśród nich najważniejsze są te o transparentnym informowaniu o obniżkach cen i jasne zasady plasowania ofert w wynikach wyszukiwania. 

Wiele platform handlowych, zdaniem szefa UOKiK Tomasza Chróstnego, źle informuje o cenie przed obniżką używając do tego nieczytelnej czcionki. 

- Niektórzy piszą, że to cena referencyjna, albo cena omnibus, a chodzi o to, żeby przekonać klientów, że za chwilę okazja minie bezpowrotnie, żebyśmy kupowali, konsumowali, wydawali pieniądze. Nie jest to trend, który chcemy wspierać - powiedział w rozmowie z PAP Chróstny. 

Szef UOKiK wskazał, że już niebawem opublikowane zostaną szczegółowe wytyczne, które będą zawierać informacje w jaki sposób, w sklepach stacjonarnych, a także w handlu e-commerce oznaczać cenę. 

Urząd chce dać szanse przedsiębiorcom, by mogli dostosować się do nowych regulacji. W drugiej połowie roku, jak zaznacza Chróstny, żartów nie będzie. 

- Damy przedsiębiorcom czas na dostosowanie się, a jeśli tego nie zrobią, zaczniemy wyciągać konsekwencje - podkreśla.

UOKiK, w przypadku postawienia przedsiębiorcy zarzutu naruszenia zbiorowego interesu konsumentów będzie mógł wymierzyć mu karę nawet do 10 proc. rocznego obrotu.

(Źródło: UOKiK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%